بازاریابی، فروش، مذاکره

و گاهی دلنوشته ای برحسب تجربه

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بهترین روزها برای پست گذاشتن

روز‌های تعطیل، روز‌های مناسبی برای پست کردن نیستن. چون مخاطبان مشغول کار‌های خودشون یا استراحت و خوش‌گذرونی هستن.

بهترین زمان (در اکثر شبکه‌ها) در طول هفته، زمان استراحت و ناهاره.

بهترین زمان پست گذاشتن تو اکثر شبکه های اجتماعی، چهارشنبه ها و پنجشنبه هاست. 

اما لینکدین چهارشنبه ها 

و توئیتر جمعه ها. (برخلاف شبکه های اجتماعی دیگه)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sara Mousavi

ساعت های مناسب برای پست گذاشتن

در بهترین ساعات پست خودتون رو نشر کنید.

البته این آمار کلیه و برای کسب و کارها متفاوته. 

اینستاگرام 

اینستاگرام پرکاربرد‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در ایرانه. چون کاربرا بیشتر این شبکه رو از گوشی چک میکنن تو اولین فرصتی که پیدا کنن اینستاگرامشونو چک میکنن. 

مشکل اینستاگرام (مثل فیسبوک) الگوریتمشه که نمیذاره پست شما خیلی راحت به دست مخاطب برسه. البته تو گذشته راحت تر بود اما به مرور زمان سختر و سختر میشه. 

پس باید به بهترین شکل و تو بهترین زمان پست کنیم تا محتوای ما به خوبی دیده بشه. بهترین زمان ۸ الی ۱۰ صبح و ۷ الی ۱۲ شب است.

........................

تلگرام 

به دلیل اینکه تلگرام در کنار گروه‌ها و کانال‌ها، یه پیام رسان هم هست، مخاطبان زیادی استفاده میکنن. اما بدترین زمان ارسال محتوا ۹ الی ۱۱ صبح و ۱ الی ۵ شب. بهترین زمان ۱۲ الی ۴ بعد از ظهر و ۷ الی ۱۰ شب. ........................

فیسبوک

در دنیا فیسبوک شبکه‌ی خیلی خوبی  برای صاحبان کسب‌و‌کار‌ه ولی تو ایران به دلایل مختلفی محبوبیتشو از دست داده. بهترین زمان پست کردن در فیسبوک  ۱۰ الی ۱۲ صبح و ۹ الی ۱۲ شب است.

........................

توییتر

وقتی تو هر دقیقه ۳۵۰۰۰۰ توییت ارسال میشه، توییت شما سوزنی بین کوهی از کاهه. ولی با این حال برای برند‌و کسب‌و‌کار بهترین گزینه پاسخگویی به مشتریه. پاسخگویی به #مشتری از طریق توئیتر خیلی مهمه. خیلی از مخاطبا در صورت نگرفتن پاسخ سریع از توئیتر دور اون برند رو خط می‌کشن. پس حواستون به توئیترتون باشه. بهترین زمان پست کردن در ایران ۸ الی ۱۰ و نیم صبح و ۷ و نیم الی ۱۱ شبه.

.........................

لینکدین

لینکدین  یه شبکه‌ی کاریه و تو اکثر دنیا در زمان کار استفاده میشه. ولی تو ایران مخاطبان اکثرا ۶:۳۰ الی ۹:۳۰  صبح و ۷ الی ۹ شب استفاده میکنن. اکثرا ارتباط مسقیمی با مشتری نیست اما جای مناسبیه برای گرفتن اطلاعات و کارمند جدید.

.........................

پینترست

پینترست مثل تلویزیونه که قبل و بعد از یک روز کاری میتونید تو اون بچرخید و لذت ببرین. پس بهترین زمان ۸ الی ۱۲ صبح و ۴ الی ۷ شب است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sara Mousavi