بازاریابی، فروش، مذاکره

و گاهی دلنوشته ای برحسب تجربه

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

استراتژی های تولید محتوا

هدف از استراتژی داشتن در تولید محتوا

ما برای اینکه هم سئو خوب هم فروش منسجم و پیوسته داشته باشیم باید یک رویکرد و یک استراتژی رو دنبال کنیم. در واقع مهم ترین فاکتور سئو، تولید محتواست. پس باید استراتژی خاصی داشته باشیم.

بهترین نوع استراتژی تولید محتوا 

و بهترین استراتژی تولید محتوا اونیه که سوالات کاربران رو شناسایی کنه، عنوان جذابی بنویسه و مسائل رو مطرح کنه و پاسخ سوالات رو بده. 

تمایز بین سئو کارها در تولید محتوا 

تمایز بین سئوکارهای معمولی و حرفه ای، در منظم بودن و چهارچوب خاصی رو دنبال کردن است. 

چه جوری استراتژی تولید محتوا رو طراحی کنیم؟

قدم اول، میایم نیازهای کاربران رو شناسایی میکنیم. چه جوری؟ کاربران میان نیازهای خودشونو در گوگل سرچ میکنن و به دنبال برطرف کننده ی اون نیازها میگردن. ما بعد از شناسایی نیازهای کاربران، اقدام به تولید محتوایی میکنیم که کاربران نیاز دارن و در محتواها پاسخ سوالاتشونو میگیرند. 

چه جوری نیازهای کاربران رو شناسایی کنیم؟ 

نیازهای کاربران همون دغدغه هاییه که مداوما در اینترنت سرچ میکنن که در آخر میشه بازار هدف ما. حالا سوال اینجاست که اونا چه جوری این دغدغه هارو در اینترنت مطرح میکنن؟ ما با شناسایی زبان مشتریانمون میتونیم کلمات پربازدید رو شناسایی کنیم. یعنی ببینیم با چه واژه هایی به دنبال سوالات خودشونو میگردن. این موضوع میشه کلمات کلیدی در سئو و عنوان محتواهای ما. 

پیدا کردن کلید واژه های پربازید

یه سری ابزار و اپلیکیشن وجود داره و از طریق LSI هم میتونید پیشنهاد هایی که خود گوگل در انتهای صفحه میده رو بردارین. 

طراحی استراتژی تولید محتوا 

استراتژی کلیدواژه: گام اول پیدا کردن کلید واژه هاست. کلید واژه هایی که در ابتدا نیاز و دغدغه های کاربرهاست و در انتها بازار هدف ما. 

استراتژی عنوان: گام بعدی نوشتن عنوان جذاب و تاثیرگذاریه که از کلیدواژه ها استفاده شده باشه و هم سوالی باشه. سوال هامعمولا کاربران رو تحریک میکنن تا محتوای مطلب رو بخونن. حتی گاها ادامه ی مقاله سوالات دیگری هم لینک شده به صفحات دیگر که ناخوداگاه کاربر چندین صفحه رو میخونه.

استراتژی نقشه: گام بعدی ریختن نقشه برای تولید محتواست که شامل یک لیست از نیازهاست و تیک زدن مهم ترین ها و شروع به نوشتن از اولویت هاست. طوری که کاربر در پاراگراف اول کاملا جذب شود تا در انتها ادامه دهد.

استراتژی زمان بندی: گام بعدی نشر کردن و تحویل دادن منظم محتوا به گوگل است. در یک ساعت دقیق محتوا نشر کنید.

استراتژی مناسبتی: یه استراتژی حرفه ایه که بر اساس هشتگ های پربازدیده و مناسبت هاست. که یه نوع ضعف هم داره  که بعد از گذشت مناسبت فراموش میشه. اما یه تایم کوتاه مدتی ترافیک داره که حتی باعث نشان دادن سایت شما به گوگل و کاربران میشه.

پنج استراتژی قدیمی تولید محتوای منسوخ شده 

١) استراتژی ترجمه با استفاده از ربات 

٢) استراتژی کپی چندین صفحه در سایت

٣) استراتژی محتوای یونیک ولی کوتاه

٤)استراتژی یونیک سازی مطالب مهم در ابتدای سطرها و کپی کردن سطرهای ضعیف تر

٥)استراتژی ایجاد محتوای انبوه توسط ربات

چهار استراتژی جدید تولید محتوا که نتایج خوبی هم داشته است.

١) تولید محتوا توسط صاحب شرکت به دلیل اطلاع از دغدغه های کاربران

٢) تولید محتوا با نگارش و ترجمه موثر 

٣) تولید محتوا توسط مولفان و تیم تولید محتوا 

٤) تولید محتوا با کیفیت ولی با ایندکس کم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sara Mousavi

تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا در حقیقت ایجاد و انتقال پیام و محتوای مناسب برای مخاطبان هدف در وبسایت و شبکه های مجازیه.

هدف از تولید محتوای خود را مشخص کنید.

اولین قدم برای تولید محتوا، داشتن ایده است. ایده چه جوری تولید میشه؟ وقتی دارین تولید محتوا می کنید باید ایده داشته باشین. ایده هم همون هدفه. یعنی در واقع باید ایتدای تولید محتوا هدفتونو مشخص کنید.

اهمیت تولید محتوا در بالا بردن رتبه سایت در گوگل 

مسئله تولید محتوا انقدر مهمه که سال ٢٠١٧ یکی از مدیران ارشد گوگل اعلام کرد که : بهترین روش سئو تولید محتوای با کیفیتیه که در اینترنت پخش شود.

نویسنده تولید محتوا 

باید شخصی باشه که درک کاملی از انتظارات و جایگاه شما در کسب و کار داشته باشه. مثلا موضوعات کاری شرکت  شمارو به خوبی بشناسه و درک کنه.

سوالات مهم در راستای درک نویسنده تولید محتوا از شرکت مربوطه

نویسنده تولید محتوا باید دسته سوالات زیر رو به خوبی درک کنه.

چه جوری این فضای کسب و کار سبب درآمد میشه؟ 

چه طرح هایی از شرکت وجود داره که ممنوعه و نباید مطرح بشه؟

چه قوانینی برای شرکت وجود داره؟

چه مخاطبانی جذب میشوند؟

و ....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sara Mousavi

فارکس

فارکس یا forex از کلمه ی لاتین foreign exchange  اومده به معنی تبادل ارزهای خارجی یا به عبارت ساده تر تبدیل یک ارز در مقابل ارز دیگر که مقداری از این تبادل هزینه خرید و فروش کالا یا خدمات شرکت میشه. 

برخلاف بازار بورس، فارکس هیچ ماهیت فیزیکی نداره و شرکت ها و افراد از طریق platform خود در شبکه های الکترونیکی خرید و فروش ارز خارجی میکنن. به این صورت که در نرخ بالا میفروشن و در نرخ پایین خرید میکنن. اما به ترتیب در لندن، نیویورک و توکیو بانک ها در این معاملات بین المللی شرکت میکنن. مثلا دلار و یورو- پوند انگلیس و ین ژاپن.

با پیشرفت علوم ارتباطی و گسترده شدن اینترنت افراد با کارگزاران یا brokers و شرکت های سرمایه گزاری برای وصل شدن به بانک ها ارتباط برقرار میکنن تا خرید و فروش ارز خارجی رو  انجام برن. معامله در فارکس به این صورته که شما الزامیه که با یک کارگزار که واسط بین شما و بانکه هماهنگ میشین برای ثبت نام و هزینه رو به شماره حساب مربوطه ای که کارگزار میده واریز می کنید. کارگزار یه اکانت با یوزر و پسورد به نام خودتون باز میکنه و اطلاعات ارز رو که مرام درحال جمع آوری از بانکه با نرم افزار یعنی پلت فرم خودش میفرسته تا کاربر بتونه تمامی خرید و فروش ها و نرخ هارو رصد کنه. 

بازار ارز به دو روش تحلیل و بررسی و پیش بینی میشه:

تحلیل بنیادی یا fundemental : ارز نوسان پیدا میکنه بین عرضه و تقاضا. باید عواملی که باعث افزایش عرضه و تقاضا میشه رو تحلیل کرد. مثل عوامل اقتصادی و سیاسی

تحلیل تکنیکی یا  technical : میایم قیمت های قبل رو بررسی میکنیم تا بتونیم قیمت های آتی رو پیش بینی کنیم. بیشتر بر روی نموداره.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sara Mousavi

بورس

بورس یه بازار سازمان دهی شده ی سهامه که در آن خرید و فروش اوراق بهادار، کالا و سهام انجام میشه. واژه بورس از یه شخص هلندی به نام van der burse اومده که در منزلش افراد برای خرید و فروش معامله میکردند. 

ما در ایران یه سازمان بورس اوراق بهادار داریم که دولتیه. چند تا کشور هستن که بورس دارن و نام گذاری بورسشون از نام پایتختشونه. از جمله بورس لندن،امارات،وال استریت، نیویورک و ایران. معروف ترین بورس،بورس نیویورک و توکیوست و بورس ایران تقریبا کپی برداری از بورس اماراته.

فرض کنید یه شرکتی تاسیس کردین، تمایل دارین سرمایه گذاری کنید تا سود بیشتری به دست بیارین، از افراد درخواست می کنید که سرمایه گذاری کنند، در سود شرکت سهیم بشن و به نوعی از سهم خود سود ببرند. 

بازار بورس و سازمان بورس یه پلتفرم به شرکت ها میده برای خرید و فروش سهام و اوراق بهادار خود. شرکت ها چند درصد از سود خودشونو اوراق بهادار میخرند و میذارن تو تالار بورس. هر برگ یک سهم و یک ارزه. بازارهای بورس و سهام یه پلتفرمی برای شرکت ها قرار میدن که شرط ورود اولیه شون ارایه گزارش های دقیق و منظم مالی شرکته. 

دو نوع سهام داریم. سهام خاص که افراد خاص و شرکت ها میان در سهام سرمایه گذاری میکنن که بیشتر توسط هیت مدیره شرکت انتخاب میشن و سهام عام که هر فرد نوعی میتونه سهیم بشه. چیزی که در سازمان بورس وجود داره و انجام میشه سهام عامه و خاص وجود نداره. سهام عام سود بیشتری داره چون میتونه سهام خودشو خرید و فروش کنه.  

پیشنهاد میشه افراد سرمایه مازاد خودشونو سهام بخرن نه با سرمایه اصلی. چون بازار بورس نوسان داره و ریسک بالایی داره. 

قبلا افراد برای خرید سهام شرکت ها به کارگزاری ها مراجه میکردن. اما الان بیشتر آنلاین خریداری میشه. کارگزاری ها، واسط بین خریداران و سازمان بورس هستن و اونها قیمت گزاری میکنن. پس شما برای خرید سهام به سازمان بورس نمیرین به کارگزاری ها مراجعه می کنید. قبلا به تالار بورس  و کارگزاری ها مراجعه میکردین، مدارک رو ارایه می دادین، یه کد بورس می گرفتین و از طریق کد خرید و فروش میکردین  اما الان بیشتر حالت آنلاین داره. 

دو نوع اوراق بهادار برای خرید سهام داریم. اوراق سهام که همون خاص و عامه. اوراق مشارکتی که برای طرح های عمرانی شهرداری و دولتی و خصوصیه که باز قابل خرید و فروش برای افراد عام نیست. قیمت گذاری اوراق مشارکتی توسط بانک مرکزی انجام میشه. 

اوراق بهادار در واقع نوعی سند تعهد خریدار نسبت به شرکت هم هست که به نوعی پذیرفته که در سود و زیانش شریکه. 

دو نوع شخص در بورس داریم. بورس حقوقی که سهام دارن عمده هستن و بورس حقیقی که آدمای عادی هستن. 

سه نوع قیمت داریم در بورس:
 قیمت کف که خرید و سود کمه چون عرضه و فروشنده زیاده. یعنی هرچی فروشنده زیاد باشه قیمت پایین تر میاد. 

قیمت تابلو قیمتیه که توسط دولت و کارگزاری ها انجام میشه و روی تابلو هست. 

قیمت فاندمنتال که ارزان تره و اینجوریه که همیشه باید آنلاین باشی و چک کنی و سریع خرید انجام بدی. 

تحلیل قیمت تکنیکال: بازار بورس و سهام رو روی نمودار که با اعداد نمایش داده شده رو  میتونید با مثلا شش ماهه قبل بررسی و مقایسه کنید. 

سهام نظارت میشه یعنی اگه سود از یه مقدار بیشتر و از یه مقدار کمتر بشه بسته میشه و برای بررسی به مجمع فرستاده میشه. حتی هر سال یه مجمع تشکیل میشه برای سهم ها و حتی گاهی سود بیشتری هم در نظر گرفته میشه برای سرمایه گداران. 

برای خرید سهام، ابتدا به کارگزاری ها مراجعه می کنید، ثبت نام می کنید، یه کد بورس میگیرین، یوزر و پسورد می گیرین و می تونید با همون کد سهام خودتونو خرید و فروش کنید. افراد ترجیح میدن سهامی عامی رو بخرن که سرمایه در گردشش بالاست یعنی سرمایه بیشتری داره و تعداد کاربرانش بیشتره. 

از طریق دیده بان میتونید سهام رو رصد کنید که اسم شرکت ها معمولا با اختصار و یا نماد اون شرکت ها اومده. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sara Mousavi