هدف از استراتژی داشتن در تولید محتوا

ما برای اینکه هم سئو خوب هم فروش منسجم و پیوسته داشته باشیم باید یک رویکرد و یک استراتژی رو دنبال کنیم. در واقع مهم ترین فاکتور سئو، تولید محتواست. پس باید استراتژی خاصی داشته باشیم.

بهترین نوع استراتژی تولید محتوا 

و بهترین استراتژی تولید محتوا اونیه که سوالات کاربران رو شناسایی کنه، عنوان جذابی بنویسه و مسائل رو مطرح کنه و پاسخ سوالات رو بده. 

تمایز بین سئو کارها در تولید محتوا 

تمایز بین سئوکارهای معمولی و حرفه ای، در منظم بودن و چهارچوب خاصی رو دنبال کردن است. 

چه جوری استراتژی تولید محتوا رو طراحی کنیم؟

قدم اول، میایم نیازهای کاربران رو شناسایی میکنیم. چه جوری؟ کاربران میان نیازهای خودشونو در گوگل سرچ میکنن و به دنبال برطرف کننده ی اون نیازها میگردن. ما بعد از شناسایی نیازهای کاربران، اقدام به تولید محتوایی میکنیم که کاربران نیاز دارن و در محتواها پاسخ سوالاتشونو میگیرند. 

چه جوری نیازهای کاربران رو شناسایی کنیم؟ 

نیازهای کاربران همون دغدغه هاییه که مداوما در اینترنت سرچ میکنن که در آخر میشه بازار هدف ما. حالا سوال اینجاست که اونا چه جوری این دغدغه هارو در اینترنت مطرح میکنن؟ ما با شناسایی زبان مشتریانمون میتونیم کلمات پربازدید رو شناسایی کنیم. یعنی ببینیم با چه واژه هایی به دنبال سوالات خودشونو میگردن. این موضوع میشه کلمات کلیدی در سئو و عنوان محتواهای ما. 

پیدا کردن کلید واژه های پربازید

یه سری ابزار و اپلیکیشن وجود داره و از طریق LSI هم میتونید پیشنهاد هایی که خود گوگل در انتهای صفحه میده رو بردارین. 

طراحی استراتژی تولید محتوا 

استراتژی کلیدواژه: گام اول پیدا کردن کلید واژه هاست. کلید واژه هایی که در ابتدا نیاز و دغدغه های کاربرهاست و در انتها بازار هدف ما. 

استراتژی عنوان: گام بعدی نوشتن عنوان جذاب و تاثیرگذاریه که از کلیدواژه ها استفاده شده باشه و هم سوالی باشه. سوال هامعمولا کاربران رو تحریک میکنن تا محتوای مطلب رو بخونن. حتی گاها ادامه ی مقاله سوالات دیگری هم لینک شده به صفحات دیگر که ناخوداگاه کاربر چندین صفحه رو میخونه.

استراتژی نقشه: گام بعدی ریختن نقشه برای تولید محتواست که شامل یک لیست از نیازهاست و تیک زدن مهم ترین ها و شروع به نوشتن از اولویت هاست. طوری که کاربر در پاراگراف اول کاملا جذب شود تا در انتها ادامه دهد.

استراتژی زمان بندی: گام بعدی نشر کردن و تحویل دادن منظم محتوا به گوگل است. در یک ساعت دقیق محتوا نشر کنید.

استراتژی مناسبتی: یه استراتژی حرفه ایه که بر اساس هشتگ های پربازدیده و مناسبت هاست. که یه نوع ضعف هم داره  که بعد از گذشت مناسبت فراموش میشه. اما یه تایم کوتاه مدتی ترافیک داره که حتی باعث نشان دادن سایت شما به گوگل و کاربران میشه.

پنج استراتژی قدیمی تولید محتوای منسوخ شده 

١) استراتژی ترجمه با استفاده از ربات 

٢) استراتژی کپی چندین صفحه در سایت

٣) استراتژی محتوای یونیک ولی کوتاه

٤)استراتژی یونیک سازی مطالب مهم در ابتدای سطرها و کپی کردن سطرهای ضعیف تر

٥)استراتژی ایجاد محتوای انبوه توسط ربات

چهار استراتژی جدید تولید محتوا که نتایج خوبی هم داشته است.

١) تولید محتوا توسط صاحب شرکت به دلیل اطلاع از دغدغه های کاربران

٢) تولید محتوا با نگارش و ترجمه موثر 

٣) تولید محتوا توسط مولفان و تیم تولید محتوا 

٤) تولید محتوا با کیفیت ولی با ایندکس کم